پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رپورتاژ: همه چیز درباره شقاق و علائم آن
نوشته شده در دو شنبه 27 دی 1395
بازدید : 249
نویسنده : مرجان پارسا

 

در این زخم به صورت خطی در طول مقعد ظاهر می گردد و به این خاطر که این قسمت مقعد دریافت کننده های حسی بسیاری را داراست یک حالت فوق العاده دردآوری را موجب می گردد. که نشانه هایی نظیر یبوست - زایمان دفع مدفوع بزرگ و محکم و یا اسهال دراز مدت و نظایر آنها منجر به پدید آمدن شقاق یا فیشر می گردد.

 دلیل پدید آمدن شقاق یا فیشر ، آسیب های ناشی از عبور مدفوع سفت و یا اسهال طولانی است. همینطور مواردی نظیر زایمان، سابقه جراحی مقعد و استفاده بی مورد ملین ها م قسمتی از علت های این بیماری هستند. شقاق به دو گروه حاد و مزمن قسمت می گردد. شقاق در مدت  12 هفته اولی که به وجود می آید از گروه حاد شمرده می شود. شقاق حاد باعث اسپاسم اسفنکتر داخلی مقعد می شود که خود باعث بالا رفتن درد، توسعه پارگی و کم شدن خونرسانی به آنودرم می گردد. این چرخه درد، اسپاسم و ایسکمی باعث بهبود نیافتن زخم شده و شقاق مزمن  را پدید می آورد.


:: برچسب‌ها: شقاق،درمان شقاق، ,



درمان بواسیر و هموروئید با لیزر
نوشته شده در دو شنبه 27 دی 1395
بازدید : 259
نویسنده : مرجان پارسا

 

تمام افرادی که در سالیان قبل ازبیماری بواسیر رنج می بردند باید به خاطر داشته باشند که در سالهای گذشته فرد مبتلا باید در بیمارستان با بیهوشی کامل عمل میشد وبعد از عمل فرد بیمار باید ۱الی۲روزدربیمارستان بستری میشد و تا مدتها از درد بعد از عمل که ناشی از جراحی با چاقوی عمل بود بیقراری میکرد اما امروزه هر چقدر که پیش میرویم با پیشرفت تکنولوژی وپ یدایش دستگاه های لیزر جدید جهت درمان بیماری بواسیر و سایر بیماریهای نشیمنگاه درمان را برای افراد مبتلا وجامعه پزشکی بسیار رضایت بخش نموده است.
از لیزر برای درمان بواسیر به دو صورت میتوان استفاده کرد
۱-اشعه درمانی بواسیر
۲-جراحی بواسیر با لیزر

:: برچسب‌ها: بواسیر،درمان بواسیر، ,



تابلو سازی ال ای دی روان
نوشته شده در دو شنبه 27 دی 1395
بازدید : 342
نویسنده : مرجان پارسا

 

تابلو سازی های روان یا LEDDISPLAY امروزی ترین ، جذابترین و جدیدترین نوع تابلو سازی های تبلیغاتی در دنیا بحساب می آید که همگام با پیشرفت تکنولوژی پا به عرصه تبلیغات گذاشته است.

کاربرد این تابلو ها در سردرب فروشگاه ها ،پمپ بنزین ها ،مغازه ها ،سالن های ورزشی ، فرود گاه ها ، سالن های انتظار بیمارستانها ودر مانگاه ها ودر فضای داخلی نمایشگاه ها یه کار برده می شود . گروه تبلیغاتی رسا گرافیک نیز از این غافله عقب نمانده و در تولید و ساخت این نوع تابلو سازی ها فعالیت به سزا و خوبی دارد.

الف) تک رنگ
ب) سه رنگ
ج) هفت رنگ
د) فول کالر


:: برچسب‌ها: تابلو سازی، ,



بازدید : 307
نویسنده : مرجان پارسا
آنچه باید درباره بواسیر یا هموروئید بدانیم

بواسیر یا هموروئید جمع کلمه باسور است که در زبان انگلیسی به آن بواسیر یا هموروئید گفته می شود. جالب است بدانیم که بواسیر یا هموروئید بالشتک های عروقی طبیعی موجود در کانال مقعد می باشد که نقش بسزایی را در عمل دفع ایفا می کنند، به عبارت ساده تر بواسیر یا هموروئید یک نوع واریس وریدی محسوب می شود که در ناحیه رکتوم( راست روده) ایجاد می شود.


:: برچسب‌ها: بواسیر،درمان بواسیر، ,



موهای کاشته شده کی رشد می کنند
نوشته شده در دو شنبه 27 دی 1395
بازدید : 277
نویسنده : مرجان پارسا
موهای کاشته شده کی رشد میکنند؟شاید سوالی باشد که ذهن شما را مشغول کرده باشد.

 

روز صفر: منظور همان روز انجام عمل کاشت مو می‌باشد.

روزهای 1 – 5: دو هفته پس از عمل کاشت مو، پراهمیت‌ترین زمان از نظر مراقبت پس از کاشت مو به شمار می‌آیند. در 5 روز اول پس از عمل، بیمار در قسمت پیشانی و پشت سر که موها از آنجا برداشت شده است، گرفتار ورم خواهد شد. همچنین پوست سر در ناحیه بریدگی‌های ریزی که برای کاشت موهای تازه ایجاد شده است، قرمز می‌شود. این قرمزی غالبا یک تا دو هفته پس از عمل برطرف می‌شود. حساسیت ناحیه دهنده مو نیز پس از گذشت چند روز کاملاً برطرف می‌شود.

روزهای 6 – 10: در این مقطع زمانی، بیمار دیگر ورمی نخواهد داشت و قرمزی پوست هم بایست کاملاً برطرف شده یا خیلی ناچیز باشد. در ناحیه هر یک از واحدهای فاماکاما کاشته شده، یک پوسته ریز تشکیل می‌شود که در واقع لایه پوست خشک شده است. در طول این مدت، پزشکان متخصص با شستشوی کامل گرافت‌های مو و سپس مالش ملایم آن‌ها با نوک انگشت، این پوسته‌های ریز را برمی‌دارند. تا روز دهم پس از عمل، تمام این پوسته‌ها برطرف شده و موهای کاشته شده ظاهری شبیه به موی کوتاه شده خواهد داشت. درنهایت در حدود روز دهم، بخیه‌های ناحیه زخم‌ها کشیده می‌شود.


:: برچسب‌ها: کاشت مو، ,